vi kan tillsammans göra det bättre

 

Blir så irriterad på människor som klagar och ständigt klampar ner på andra. Människor vi inte vet någonting om eller bara hört saker om. Vad är våra problem, jag var lika dålig själv på detta. Men jag har mer och mer börjat förstå och skäms verkligen över hur mitt beteende var. Jag är en person som är väldigt mån och vill alla väl, och har på det sättet skapat mina problem. Man vill ingen illa, håller med allt och alla och allt blir fel. Men jag förstår att jag gjort fel. Nu behöver bara alla andra människor också göra det, jag snackar inte om folket i Lidköping eller  Sverige utan i hela världen. Våran värld är så orättvis och grym. Och det är vi människor som skapat den grymma och orättvisa världen. Men vi har bara oss själva att skylla för detta. 

 

Men en sak jag inte kan begripa mig på är händelser som sker. Olyckor som inträffar och sjukdomar som smiter sig på. Att alla dessa oskyldiga människor ska få lida och sota för någonting dem inte förtjänar. Varför ska det hända alla underbara, finaste och snällaste för? Varför ska det ens få hända någon? Sen tycker jag att en person som mördar, misshandlar, eller håller på med något slags skadande för andra hellre förtjänar detta men i det stora hela tycker jag verkligen INGEN ska behöva gå igenom något sådant. Människor som inte kan visa medlidande. Usch och fyy, har så svårt och äcklas riktigt mycket av er. 

 

Jag har inte förstått detta med sjukdomar och vilka som blir drabbade, varför varför varför varför???  Jag har en nära vän som har en del allvarliga sjukdomar. Denna person är en sådan energispridare, sprider glädje och styrka, vill alla det allra bästa och är en helt underbara vän. Att se någon som är så stark fast den får möta så tunga och svåra motgångar är så sjukt. Det är helt otroligt att man kan stå upp och inte låta någonting bryta ner en. Så stolt över denna personen. Att få vara med och sätta sig in i en människas liv som är så annorlundas från ens själv har gett mig sådana styrkor, men det har även medfört så mycket starka känslor, tårar och ledsamheter. Trots allt detta så ser jag en stark person som är både lycklig och stolt, en person som aldrig kommer att ge upp, som aldrig kommer sluta kämpa och det är fantastiskt! 

 

Så många här ute runt om i världen som är sjuka, som inte är som alla andra eller som bara helt enkelt har ett annat beteende. Vi måste lära oss att ta reda på saker, kunna förstå och acceptera. För jag lovar er att mer än hälften som är "annorlunda" har problem, kan vara en sjukdom, föräldrar som avlidit, svårt hemma, missbruk eller någonting annat som ligger och trycker. Snälla underbar människor, säger inte att ni ska ändra på er men tänk för guds skull på vad jag skriver om du läser denna text. Det kunde lika gärna varit du. Tack! 

 

Kärlek sara 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0