EN HÄNDELSE

Vid halv två tiden igår åkte jag för att möta upp min vän Vera för att ta en kaffe på stan. När jag börjar närma mig ser jag att hon bara står och vinkar längst vägkanten. En man i cirka 65 år åldern har alltså ramlat och slagit i bakhuvudet. Dem hade redan ringt ambulanse, men den kom inte på ett bra tag... Vi ser sedan ambulansen åka in mot willys men bort från oss, då mannen ligger lite skymd har sjukvården svårt att upptäcka oss. Jag och Vera beslutar oss för att springa efter men det tar tid innan ambulansen stannar då han aldrig hinner se oss. När han väl kört runt hela köpcentrumet och stannar han och jag kan få tag i honom. Jag hoppar in i ambulansen för att vägleda. Väl framme så får mannen hjälp och förs till sjukhus. 
 
Han har antagligen drabbads av ett epilepsianfall, han mindes ingenting och låg bara och skakade när han hittades. Usch.. så hemskt att dessa saker ens händer bland oss, det skulle lika gärna kunnat varit Vera, jag eller vem som helst. Må hoppas att man har änglarna med sig. Ha nu en fin söndag, till er som är som mig, ha inte för mycket söndagsångest nu. Kärlek sara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0